Het beste aanbod van Nederland

Goed datamanagement als basis van marketingactiviteiten

Om succesvolle marketingcampagnes voor uw organisatie op te kunnen zetten is het erg belangrijk dat u over een goed datamanagement beschikt. Zonder een goed datamanagement zullen marketingcampagnes niet of nauwelijks resultaat opleveren. In zo’n situatie kost een marketingcampagne u meer geld, dan dat het oplevert! Wanneer u het lastig vindt om de kwaliteit van uw datamanagement te toetsen, kunt u hier de hulp van een datamanagementbureau voor inschakelen. Zij beschikken in veel gevallen over de ervaring die nodig is om de kwaliteit van uw data te verbeteren. Des te beter de data van uw organisatie is, des te succesvoller zal uw marketingcampagne ook worden!

 

Een betere datakwaliteit in slechts vijf stappen

Het is over het algemeen in slechts vijf stappen mogelijk om de datakwaliteit van uw organisatie aanzienlijk te verbeteren. Hierbij wordt gewerkt volgens vijf vaste stappen: opschonen, valideren, ontdubbelen, uitsluiten en verrijken. Door deze stappen nauwkeurig te volgen zal uw bestand gefilterd worden op dubbele en niet-relevante data om uiteindelijk de belangrijkste data over te houden. Deze data kunt u gebruiken om marketingcampagnes voor uw organisatie op te zetten.

 

Marketingcampagnes opzetten met kwalitatief goede data

Wanneer u een bestand heeft met enkel de beste en meest relevante data voor uw organisatie, kunt u zeer doelgerichte marketingcampagnes opzetten. Des te doelgerichter een marketingcampagne is, des te hoger het resultaat zal zijn. Met de beschikbare data kunt u de doelgroep van uw organisatie beter in kaart brengen om uw marketingactiviteiten hierop aan te passen. Zo bereikt u alleen de mensen die mogelijk serieuze interesse in uw producten of diensten hebben.